piątek, 14 listopada 2014

Jak wykonałam kąpiel rozjaśniającą

   Obiecałam, że napiszę oddzielny post na temat kąpieli rozjaśniającej (podkład rozjaśniający) więc najpierw wyjaśnię w jakim celu stosuje się ten zabieg:
- zwiększenie chłonności włosów
- wyrównanie wyjściowego koloru włosów
- wstępnego rozjaśnienia włosów ciemnych przed farbowaniem na jasne i bardzo jasne odcienie

Podkład rozjaśniający usuwa z włosów barwniki naturalne. Wykonanie podkładu na włosach wcześniej farbowanych nosi nazwę dekoloryzacji przez utlenianie.

Przepis przygotowania kąpieli rozjaśniającej:
1 miarka rozjaśniacza w proszku
60 ml ciepłej wody
30 ml oxydantu 6 lub 9 %
Porcja szamponu

Przed kąpielą rozjaśniającą nie należy myć włosów.

   Ja zdecydowałam się na ten zabieg, ponieważ chciałam lekko rozjaśnić uzyskany farbowaniem kolor włosów. Trochę zmodyfikowałam przepis i dodałam tylko odrobinę ciepłej wody. Dokładnie wszystko rozmieszałam.
   Nie chciałam całych włosów miziać rozjaśniaczem, dlatego rozczesałam włosy, w dłoniach roztarłam przygotowaną papkę i przeciągnęłam od nasady po końce, ale tylko po wierzchniej warstwie. Nie chciałam niszczyć całości włosów. Miałam żal, że po roku zapuszczania dałam się namówić na farbowanie. Teraz rozjaśniacz i znowu jestem na początku mojej walki o piękne włosy. :/
   Po upływie ok. 10 minut spłukałam wszystko i umyłam włosy szamponem. Na koniec nałożyłam na pół godziny maskę, spłukałam i gotowe.

                                                                    przed


                                                          po kąpieli rozjaśniającej

                                                          włosy od spodu

Efekt bardzo mnie zadowolił. Włosy od spodu są nadal brązowe, ale nie przeszkadza mi to.




2 komentarze:

  1. Jej super efekt ! Chętnie wypróbuje Twój sposób :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się spodobało :) należy uważać bo to w sumie rozjaśniacz tylko w trochę innym wydaniu i też przesusza włosy, mi wystarczyło zaledwie 10 minut.

      Usuń

Hej! Każdy komentarz sprawia mi wielką radość . Reklama jest zbędna, ponieważ odwiedzam wszystkich komentujących i obserwujących. :)