sobota, 14 lutego 2015

Naturalne kierunki wzrostu włosów (wicherki)


Te, które posiadają wicherek wiedzą jak może on utrudnić życie. Niektórzy mają go na grzywce, szczycie głowy, a inni przy linii karku. U mnie wygląda to tak: mając krótkie/wycieniowane włosy w okolicy szczytu głowy włosy sterczą w górę ponad linię włosów, natomiast kiedy są dłuższe to uklapują się z góry na dół.
    Linie porostu włosów są ułożone genetycznie i nie za bardzo możemy coś z nimi zrobić. Istnieje jednak na to kilka sposobów, ale nie możemy zagwarantować, że u nas sprawdzi się któryś w stu procentach.



Jeśli chcemy prostą grzywkę, ale wicherek powoduje, że ciągle się nam ona rozdziela, najprościej  możemy zgolić te włosy, które tworzą wir (chodzi tylko o te na linii granicy włosów z czołem). W ten sposób mamy prostą grzywkę, a malutkie miejsce wygolenia jest zakryte przez resztę włosów.

Wiele osób poddaje wybrane pasma trwałej ondulacji/prostowaniu. Osobiście uważam, że jest to najgorsze rozwiązanie, gdyż niszczymy włosy preparatem chemicznym, a efekt utrzymuje się krótko bo już po ok. 2 tyg. włosy zaczynają odrastać i układają się znowu po ''swojemu''.

Możemy zapytać fryzjera o jakąś dobrą gumę lub pastę, która przywróci włosy na dobrą drogę. Do tego należałoby suszyć włosy za każdym razem na szczotce w takim kierunku jakim chcemy żeby się układały. Jeśli zachodzi taka potrzeba możemy sięgnąć po prostownicę, oczywiście lakier jest tu niezbędny. Już po tygodniu włosy powinny zacząć się układać tak jak zostały naprowadzone.Tę metodę wypróbowałam u mojej mamy i rzeczywiście sprawdziła się; dodatkowo przypinałam jej grzywkę spinką (gdy zostawała w domu) i teraz sama układa się na boczek :)





6 komentarzy:

  1. Te wicherki faktycznie bywaja problematyczne ;/ Niezle, ze u Twojej Mamy przy pomocy prostownicy udalo sie zaradzic :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba tylko dać włosom trochę czasu na przyjęcie nowego kształtu. ;)

      Usuń
  2. Ciekawy wpis ;) Dzięki Tobie sama u siebie teraz odkryłam taki wicherek na karku, ale jako, że mam długie włosy i jest w takim miejscu, to mi to na szczęście w niczym nie przeszkadza :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze że jest nie widoczny i Ci nie przeszkadza. :)

      Usuń

Hej! Każdy komentarz sprawia mi wielką radość . Reklama jest zbędna, ponieważ odwiedzam wszystkich komentujących i obserwujących. :)