piątek, 18 września 2015

Jakim jesteś typem klienta w salonie fryzjerskim?

                       Źródło: wyspa-kobiet.pl


   Klienci, którzy odwiedzają salony fryzjerskie reprezentują różne typy osobowości. Każdy z nas może porównać się do któregoś z podstawowych typów, które przedstawiłam poniżej.

   Młodzież to grupa bacznie przyglądająca się modzie i jej zmianom. Reaguje spontanicznie na nowości, lubi zmiany, ale też lubi decydować. Często odwiedza salony fryzjerskie, chce być na topie, wyróżniać się w srodowisku, zwracać na siebie uwagę. Oczekuje od fryzjera znajomości obowiązujących trendów i  umiejętności udzielenia fachowej porady.

   Klient prestiżowy pragnie zwrócić na siebie uwagę, wzbudzić uznanie, szacunek. Wygląd jest dla niego bardzo ważny. Od tego zależy zdobycie i utrzymanie pracy, stanowiska, pozycji społecznej. Często przychodzi do salonu i zawsze chce wyglądać doskonale.

   Klient zdystansowany to klient, dla którego moda nie stanowi motywacji do zmian. Pozostaje wolny od jej wpływu i nacisku środowiska. Decyzję o drastycznej zmianie fryzury podejmuje rzadko i niechętnie.

   Klient pozbawiony potrzeb w zakresie mody to taki klient, dla którego wygląd zewnętrzny jest mniej ważny. Nie czuje potrzeby dbania o własny wizerunek czy jego zmiany. Opinia otoczenia nie ma dla niego znaczenia. Jest rzadkim gościem w salonach fryzjerskich. Jeśli przychodzi, na ogół jest to związane z jakąś okazją.

   Klient nonkonformista nie zwraca uwagi na powszechną modę. Wszystko to co aktualnie jest lansowane przez otoczenie, on z reguły odrzuca. Ma własne awangardowe i nieszablonowe pomysły i potrzebę ich realizacji.

   Klient oszczędny nie rzuca się w oczy, ale lubi wygląd porządny i tradycyjny. Nie lubi fryzurze poświęcać zbyt wiele czasu i pieniędzy. Lubi swobodne i wygodne fryzury.

   Klient konserwatysta w szczególny sposób dba o swój wygląd. Przeważnie posiada wypracowany, indywidualny styl. Zwraca uwagę na estetykę, wyjątkowość swojego wyglądu, ale nie jest ekstrawagancki. Wybiera raczej tradycyjne formy i kolorystykę.

   Klient niepełnosprawny wymaga szczególnej opieki i troski. Często pełen obaw, przerażony wizytą w miejscu, gdzie jest dużo ludzi. Należy pamiętać, że są to tacy sami ludzie jak inni, mają prawo do takiej samej obsługi co ludzie zdrowi i sprawni fizycznie. Potrafią być doskonałymi i oddanymi klientami salonu i wiernymi przyjaciółmi.

   Klient- dziecko to najsympatyczniejszy, ale i najtrudniejszy klient w salonie. Trzy i czterolatek wytrzymuje tylko 15 minut w skupieniu, pięcio i sześciolatek 20 minut. Niecierpliwy, często nie jest przygotowany odpowiednio przez rodziców do pierwszej wizyty. Przestraszony, boi się nozyczek, obcej osoby, która będzie mu "coś" robiła. Fryzjer sympatycznym i cierpliwym podejściem powinien wzbudzić w maluchu zaufanie. Wtedy dziecko i jego rodzice, polubią  wizyty w takim salonie.


   A jakim typem klienta jesteś Ty? Ja należę do typu konserwatysty.





10 komentarzy:

  1. Nie jestem żadnym z nich, nie chodzę do fryzjera;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja rzadko bywam u fryzjera ale jestem raczej klientem nonkonformistom. :) Zawsze po swojemu... ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też konserwatywny :) Świetny blog :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Konserwtysta to chyba bedzie cos najblizsze moim wizytom u fryzjera :-D

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedy jeszcze odwiedzalam fryzjera, podpasowalabym sie do grupy "konserwatywny" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny post :) Mi chyba najbliżej do konserwatysty :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Hej! Każdy komentarz sprawia mi wielką radość . Reklama jest zbędna, ponieważ odwiedzam wszystkich komentujących i obserwujących. :)